رسانه های ایرلند

   رادیو و  تلویزیون  ملی ایرلندی «آر تی ای» نام دارد،  این رسانه توسط هیاتی  ۹نفره اداره می گردد که در راس آن مدیر کل این سازمان قرار دارد.رسانه دولتی و تصویری این کشور  دارای 6  کانال تلویزیونی است که برنامه به زبان انگلیسی پخش می کند و کانالT4 نیز برنامه  به زبان ایرلندی دارد وتعداد ایستگاههای رادیویی  شامل ۹ایستگاه  است. بیشترین درآمد این رسانه از طریق پخش آگهی های تجاری و حق اشتراک  تامین می گردد. تعدادی ایستگاه تلویزیونی خصوصی و مستقل هم وجود دارد که ملزم به رعایت قوانین و مقررات عمومی رادیو و تلویزیون بوده و تحت نظارت کمیسیون رادیو و تلویزیون های خصوصی فعالیت دارند. جهت اطلاعات بیشتر...

روزنامه های اصلی  که شامل آیریش تایمز،  ایندیپنتدنت و آیریش اگزمینر ، هر شهرستان  روزنامه خاص خود  را  دارد که  اخبار محلی را  پوشش  می دهد و بطور رایگان  و به آسانی در دسترس عموم است.

به نظر می رسد روزنامه آیریش تایمز در میان رسانه های نوشتاری جامع ترین و تخصصی ترین مرکز اطلاع رسانی نوشتاری در نزد ایرلندی ها است .

      روزنامه آیریش ایندیپندنت  که در ابتدا در سال ۱۹۰۵میلادی تحت این عنوان تاسیس شد، پرفروش ترین روزنامه ایرلندی محسوب می شود. 

روزنامه آیریش اگزمینر که در سال ۱۸۴۱میلادی تاسیس شده، پیش تر به نام کورک اگزمینر و سپس اگزمینر به چاپ می رسیده است. این روزنامه که مرکزیت آن در شهر کورک قرار دارد.