امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۶/۲۹- ۱۲:۵۴ - مشاهده: ۷۵

پرتاب ماهواره «چمران-۱»، سند توانمندی ایران

.

ماهواره تحقیقاتی «چمران۱» که ماهواره‌ای تحقیقاتی و در طیف میکروماهواره‌ها قرار دارد از سوی گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران(صاایران) با همکاری و مشارکت پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش بنیان طراحی و ساخته شده است، و با وزن کمتر از 60 کیلوگرم به وسیله ماهواره‌بر قائم 100 در ارتفاع 550 کیلومتری از زمین به مدار تزریق شد.

متخصصان و دانشمندان کشور توانستند با اتکا به خود و باور به توانمندی بومی، این ماهواره را در سخت‌ترین شرایط تحریمی طراحی کنند. ایران نخستین کشور اسلامی دارای دانش زنجیره فضایی است یعنی هر سه زنجیره مربوط به طراحی ماهواره بر، طراحی ماهواره و طراحی انواع سامانه‌های کنترل زمینی را اجرا می‌کند.

بسیاری از رسانه‌های خارجی، خبر این پرتاب موفقیت‌آمیز را منعکس کردند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

بلومبرگ نوشت: شبکه تلویزیونی دولتی جمهوری اسلامی ایران گزارش داد که این کشور روز شنبه یک ماهواره تحقیقاتی ساخت داخل را به فضا پرتاب کرده است.

رویترز نوشت: ایران دومین ماهواره را در سال جاری میلادی به مدار زمین فرستاد. در ماه ژانویه، رسانه‌های ایران گزارش دادند ماهواره «ثریا» به مدار ۷۵۰ کیلومتری پرتاب شد.

اکونومیک تایمز نوشت: ایران با موفقیت یک ماهواره را به فضا فرستاده است. ایران ماهواره تحقیقاتی چمران ۱ را با استفاده از موشک ساخته‌شده توسط سپاه پاسداران با موفقیت به مدار زمین فرستاد. گزارش‌ها حاکی از آن است که ایستگاه‌های زمینی، سیگنال‌هایی را از ماهواره دریافت کرده‌اند.

ای‌بی‌سی نیوز نوشت: ایران می‌گوید که با موفقیت یک ماهواره را به فضا فرستاده است. این کشور گفت یک ماهواره تحقیقاتی را با موشک ساخته‌شده توسط سپاه پاسداران به مدار زمین پرتاب کرده است.

اورشلیم  پست نوشت: رسانه‌های دولتی ایران گزارش دادند این کشور ماهواره تحقیقاتی چمران۱ خود را روز شنبه به مدار زمین فرستاده که دومین پرتاب موفق ماهواره برای آن در سال جاری است.

عرب نیوز نوشت: ایران با موفقیت یک ماهواره را به فضا پرتاب کرد. خبرگزاری‌های دولتی گزارش دادند که ایران روز شنبه یک ماهواره تحقیقاتی را با موشک ساخته‌شده توسط سپاه پاسداران به مدار فرستاده است....

لینک خبر

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما