امروز يك شنبه  ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۰/۰۵/۲۰- ۱۹:۵۷ - مشاهده: ۲۰۱۱۵

شرایط ورود و خروج به ایران در شرایط کرونا

.

                                                                        اطلاعیه

به اطلاع می ساند در راستای  مقابله با شیوع ویروس کرونا ، تا اطلاع بعدی شرایط شرایط ورود و خروج هموطنان ایرانی و همچنین اتباع خارجی به شرح دیل می‌باشد . ضروری است افرادی که قصد مسافرت به جمهوری اسلامی ایران را دارند شرایط ذیل را بصورت دقیق و اکید رعایت نمایند .

 1- از ایرانیان متقاضی بازگشت به کشور که طول مدت اقامت آن‌ها در خارج از کشور در زمان ورود بیش از 2 هفته گذشته باشد، گواهی سلامت (تست PCR ) یا گواهی واکسن دریافت دوز دوم کرونا که 15روز از تاریخ دریافت آن گذشته باشد به زبان انگلیسی (و یا گواهی به زبان محل ممهور به مهر وضعیت سلامت توسط نمایندگی) مبنی بر عدم ابتلا به کووید 19 اخذ می‌گردد. در صورتی که به دلایل موجه با تشخیص نمایندگی‌های یاد شده در کشور مبدأ امکان اخذ تست PCR مقدور نبود، خطوط هواپیمایی به طور مشروط می‌توانند این مسافران را پذیرش نموده و به محض ورود و بدون توجه به علائم بالینی، تست کووید 19 اخذ می‌گردد. همچنین ارائه تعهدنامه کتبی جهت قرنطینه خانگی تا زمان تعیین تکلیف جواب آزمایش الزامی است. بدیهی است در صورت مثبت بودن جواب آزمایش یا بازگشت علائم بیماری، طول مدت قرنطینه خانگی باید تا 14 روز افزایش یابد. هزینه انجام تست و قرنطینه احتمالی بر عهده مسافر است.

 2- ارائه نتیجه تست عدم ابتلا به کووید 19 (PCR) برای اتباع خارجی که متقاضی ورود به کشور هستند، به زبان انگلیسی (و یا گواهی به زبان محل، ممهور به مهر وضعیت سلامت توسط نمایندگی) الزامی است. در صورت عدم ارائه گواهی سلامت در حین ورود، این دسته از مسافران به مبدأ پرواز بازگردانده می‌شوند. در ضمن ضروری است دقت گردد که از مدت زمان صدور گواهی یاد شده بیش از 96 ساعت نگذشته باشد.

در صورتی که در حین ورود، مدت اعتبار گواهی صادر شده (96 ساعت) به دلیل طول مدت سفر یا سایر دلایل سپری شده باشد، نیازی به اخذ مجدد تست نبوده و صرفاً پس از غربالگری و ارزیابی‌های بالینی حین ورود و در صورت علامت‌دار بودن، تست مجدد به عمل خواهد آمد و تا زمان تعیین تکلیف نتیجه آزمایش در محل تعیین شده، قرنطینه اعمال خواهد شد. چنانچه جواب تست مثبت باشد، حداکثر تا 14 روز باید در قرنطینه تعیین شده اسکان داشته باشند. کلیه هزینه‌های اقامت و تست مجدد بر عهده مسافر خواهد بود.

 3- در خصوص مسافران ورودی ایرانی و خارجی (حتی در صورت دارا بودن گواهی سلامت)، غربالگری حین ورود انجام خواهد شد. در صورت علامت‌دار بودن و به تشخیص تیم بهداشتی مستقر در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی، به مراکز درمانی و تشخیصی از پیش تعیین شده ارجاع شده و پیگیری پس از ورود تا 14 روز پس از بازگشت صورت می‌پذیرد.

 4- تمامی مسافران متقاضی ورود به کشور باید فرم خوداظهاری را پس از اخذ از شرکت هواپیمایی، قبل یا در حین پرواز تکمیل و به نماینده آن شرکت تحویل دهند. شرکت هواپیمایی نیز موظف است در صورت درخواست پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی، لیست مسافران پرواز و فرم‌های خوداظهاری را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

 5- بر اساس رویه‌های از پیش تعیین شده، کلیه متقاضیان خروج از کشور نیز باید پیش از خروج در یکی از مراکز جامع خدمات سلامت یا در فرودگاه مورد ارزیابی بالینی پزشک و مراقب سلامت قرار گیرند. در صورت درخواست کشور مقصد یا مسافر، گواهی سلامت صادر می‌گردد.

 6- در کشورهایی که گواهی سلامت به زبان انگلیسی صادر نمی‌گردد، ضروری است مهر "وضعیت سلامت" با مضمون «صحت صدور گواهی سلامت و عدم بیماری تائید می‌گردد» به زبان فارسی و یا انگلیسی تهیه و گواهی سلامت افراد را به مهر مزبور و مهر ژلاتینی کنسولی و بدون اخذ تعرفه ممهور نمایند.

 7- در خصوص دیپلمات‌ها، هیأت‌های سیاسی و کارکنان آژانس‌های بین‌المللی (در صورت عمل متقابل)، ارائه تست آزمایشگاهی در کشور مبدأ الزامی نیست و صرفاً ارزیابی بالینی در حین ورود کفایت می‌نماید. در صورت علامت‌دار بودن این افراد در ارزیابی‎ها، تست کووید 19 در مبادی ورودی انجام شده و ضمن اخذ شماره تماس و تعهدنامه، باید در محل سفارتخانه یا محل اقامت معین شده تا زمان تعیین تکلیف جواب آزمایش و در صورت مثبت بودن حداکثر تا 14 روز در قرنطینه بمانند. برای این گروه نیازی به اخذ هزینه بابت انجام تست کووید 19 نخواهد بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما