امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۵/۱۲- ۱۷:۳۵ - مشاهده: ۹۸

پیام جناب آقای دکتر باقری به رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص شهادت شهید هنیه

.

عالیجناب

مایلم تا با نهایت اندوه و انزجار، ترور ناجوانمردانه آقای اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رهبر بزرگ مبارزات مشروع مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت شان در نتیجه اقدام تهاجمی تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل را به اطلاع شما برسانم.

آقای‌هانیه که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه به تهران سفر کرده بود، حوالی ساعت 2 بامداد روز چهارشنبه 31 ژوئیه 2024 به وقت محلی به همراه یکی از همراهان خود در محل اقامتش در تهران مورد هدف قرار گرفت.

این اقدام تروریستی تنها تجلی دیگری از الگوی چند دهه تروریسم و خرابکاری اسرائیل است که فلسطینی‌ها و دیگر حامیان و هواداران آرمان فلسطین را در سراسر منطقه و فراتر از آن هدف قرار می دهد.

جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی نفرت انگیز را به عنوان جدی ترین نقض حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد و همچنین نقض شدید حاکمیت و امنیت ملی ایران به شدت محکوم می‌کند.

این اقدام تهاجمی تروریستی، به همان اندازه که تحریک‌آمیز است، نقض جدی صلح و امنیت است و مستلزم مداخله فوری و مؤثر شورای امنیت سازمان ملل در انجام مسئولیت‌های خود بر اساس منشور است.

بنابراین، من می‌خواهم شورای امنیت برای رسیدگی به این اقدام تروریستی غیرقانونی رژیم اسرائیل و پاسخگویی رژیم اشغالگر از جمله اقدامات تروریستی مستمر در سراسر منطقه که تهدیدی جدی برای صلح بین‌المللی است، تشکیل جلسه دهد.

جمهوری اسلامی ایران ضمن آگاهی از نقش غیرقابل انکار خود در حفظ صلح و امنیت منطقه، مصمم است تمام اقدامات لازم را برای دفاع از امنیت و حاکمیت ملی خود در برابر هرگونه تجاوز به عمل آورد.

جمهوری اسلامی ایران از همه کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد که به وظایف قانونی و اخلاقی خود پایبند باشند و در مقابله با رفتار غیرقانونی یک موجودیت سرکش نژادپرست و اشغالگر که با مصونیت از مجازات به کارزار نسل‌کشی خود در فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد و هیچ محدودیتی برای خود در گسترش ترور و خشونت در منطقه قائل نیست، متحد بایستند.

 

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

عالیجناب آقای واسیلی نببزیا

رئیس شورای امنیت

سازمان ملل متحد، نیویورک

عالیجناب آقای آنتونیو گوترش

دبیر کل سازمان ملل متحد، نیویورک

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما